Publiczna Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Buczu

ul. Okulicka 6

Bucze

tel/fax (14) 6868860

 

Adres

ul. Okulicka 6


Bucze


tel/fax (14) 6868860


 


Dzień Nowych Technologii w Edukacji.

     Dnia 22 marca 2021 roku, uczniowie klas I-III oraz dzieci z grupy Sówek uczestniczyły w obchodach Dnia Nowych Technologii w Edukacji. Po raz pierwszy nasza szkoła wzięła udział w tym projekcie inicjowanym przez  Ministerstwo Edukacji i Nauki, którego głównym celem było popularyzowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych wykorzystywanych w pracy z uczniami w szkole i poza nią. 

 

Zobaczcie co działo się u nas!  FILMFacebook

 

 

DZIAŁANIA PODJĘTE W KLASIE I:

Dzień Nowych Technologii. Prezentacja filmu z zajęć realizowanych w ubiegłych latach w innych szkołach w celu przybliżenia idei Dnia Nowych Technologii. Warsztaty odbyły się on-line.

Kodowanie z Minecraftem. Oprócz samego programowania na bazie intuicyjnego układania klocków, tworzących logiczny układ, dzieci nauczyły się również działania sztucznej inteligencji. Dzieci dobudowały, zobaczyły, jak budynek wygląda w środku.

Podczas warsztatów uczniowie klasy pierwszej korzystali z klocków Lego lub innych. Ich aktywność skupiała się na zrozumieniu zadań, przeliczaniu i wytrwałości w dążeniu do ich rozwiązania. Uczniowie budowali wieże. Wznosili budowle według ustalonej reguły, ćwicząc przy tym logiczne myślenie. Mogli zauważyć, iż wykonując zadanie nie ma jednego rozwiązania.  Uczniowie chętnie dzielili się swoją wiedzą wyjaśniając kolegom sposób w jaki rozwiązywali problemy matematyczne. 

 

DZIAŁANIA PODJĘTE W KLASIE II: 

W poniedziałek uczniowie zaczęli od rozmowy na temat tego jakie technologie pomagają im w nauce. Dzieci aktywnie uczestniczyły w dyskusji podając przykłady oraz wyjaśniając w jaki sposób technologie są nam pomocne w codziennych zajęciach. Na co dzień podczas nauki stacjonarnej dzieci korzystały z tablicy interaktywnej, która ma wiele zastosowań. Na lekcji pomaga nam w rozwiązywaniu interaktywnych zadań, prezentacjach multimedialnych, projekcjach filmów, spotkaniach on-line, natomiast podczas przerw służyła dzieciom do kształtowania swojej kreatywności poprzez wykonywanie różnych, złożonych rysunków, grach i zabawach. Dzień Nowoczesnych Technologii obchodziliśmy w formie zdalnej, na koniec dzieci wykonały rysunki za pomocą aplikacji Paint związane z nowymi technologiami oraz wymyślały wierszyki, które nagrały za pomocą telefonów komórkowych.

 

DZIAŁANIA PODJĘTE W KLASIE III:

Dzień  Nowych Technologii  w  Edukacji dla uczniów klasy trzeciej stał się kolejnym wyzwaniem. Trzecioklasiści wcielili się w różne role, aby zaprezentować nowe technologie.

Były wiadomości technologiczne przekazane przez prezenterkę Olę   o lądowaniu łazika  Perseverance na Marsie. Smartwatch - inteligentny  zegarek to wielofunkcyjne urządzenie, które może przydać się w różnych sytuacjach, o czym przekonywała podczas prezentacji Lena. Do posiadania telefonu nowej generacji namawiała Nadia.       

W dzisiejszej rzeczywistości uczniom, lekarzom i przedstawicielom innych zawodów  potrzebne są różne urządzenia. Nowe technologie ułatwiają codzienne życie, ale także niosą pewne zagrożenia. Kinga wspomniała o tym w przygotowanej prezentacji. Eryk w swoim wystąpieniu przekazał informacje między innymi  o komputerze, drukarce, a Szymon o  interaktywnej tablicy.  W świat nowinek technologicznych wprowadziła nas Emilia. Prezentację, którą przygotował Mateusz nazwał Nowoczesne Urządzenia, a Julka przedstawiła krótki wykład  o technologii 3D, z kolei Paulina o sztucznej inteligencji.  

Układanie rymowanek to specjalność klasy trzeciej. Nie zabrakło ich także przy tej okazji.

Te wszystkie urządzenia możesz mieć nie wychodząc z domu, dokonując internetowego zakupu. Tak,  nasze życie staje się prostsze, co podkreślił Wiktor, ale  czy przez to weselsze?!

 

DZIAŁANIA PODJĘTE W GRUPIE SÓWEK:

Dzieci z grupy Sówek uczestniczą w ogólnopolskim programie Uczymy Dzieci Programować i dobrze znają Ozobota. Ozobot to mały i sympatyczny robot, stworzony z myślą o nauce programowania. Jest niezwykle sprytny i mądry – rozróżnia kolory, porusza się po liniach i co najważniejsze rozumie polecenia, które dzieci zapisują za pomocą kolorowych kodów. Tym razem podczas tematu dotyczącego zwiastunów wiosny dzieci powtarzały i utrwalały wiadomości dotyczące pór roku. Oczywiście wykorzystały przy tym małego robota. Ułożyły dla niego odpowiednią trasę, tak by podkreślić cykliczność pór roku. Przy każdej porze ozobot miał się zatrzymać, dodatkowo przy tej najbardziej lubianej miał zwolnić, a najmniej lubianej przyspieszyć. Podczas jazdy dzieci wymawiały nazwę pory roku i datę kiedy ta pora się zaczyna. Zadanie wykonały bezbłędnie, a sam przejazd robota sprawił dzieciom dużo radości. Programowanie z pomocą Ozobota jest atrakcyjną i ciekawą formą nauki przez zabawę.